SP Gminy Oleśnica im. A. Mickiewicza w Oleśnicy

56-400 Oleśnica,

ul. Wileńska 32 a

tel. 71 314 02 36

Adres

56-400 Oleśnica,


ul. Wileńska 32 a


tel. 71 314 02 36


Kalendarium

Poniedziałek, 2024-05-06

Imieniny: Beniny, Filipa

Piknik Country zaproszenie

ORGANIZACJA UROCZYSTOŚCI

 Z OKAZJI DNIA DZIECKA- 15 czerwca 2023 rok

 

 

Postanowienia ogólne

 

  1. Niniejszy dokument został opracowany na podstawie przepisów:

 

Ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 611 ze zm.),

Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz.U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572 ze zm.),

Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 121),

Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i   higieny  w publicznych i     niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2003 r. Nr 6 poz. 69 ze zm.).

 

  1. Założenia i zasady uroczystości dotyczą wszystkich osób, które w czasie trwania imprezy będą przebywać na terenie, na którym  odbywa się festyn.
  2. Każdy uczestnik festynu ma obowiązek stosować się do postanowień niniejszego ustaleń.
  3. Celem programu jest zapewnienie bezpieczeństwa poprzez określenie zasad zachowania się osób obecnych na festynie i korzystania przez nie z terenu, na którym odbywa się impreza, a także znajdujących się na nim urządzeń.
  4. Osobami  odpowiedzialnymi za organizację  Dnia Dziecka są koordynatorzy: Agnieszka Grondowa dyr. Szkoły Podstawowej Gminy Oleśnica im. Adama Mickiewicza w Oleśnicy oraz Magdalena Myjkowska przewodnicząca Rady Rodziców Szkoły Podstawowej Gminy Oleśnica im. Adama Mickiewicza w Oleśnicy.

 

Zasady porządkowe obowiązujące podczas festynu

 

  1. Festyn ma charakter zamknięty. Wszystkie atrakcje dedykowane dzieciom i uczniom będą miały miejsce na terenie szkolnego Orlika. Prawo wstępu mają: uczniowie uczęszczający do Szkoły Podstawowej Gminy Oleśnica im. Adama Mickiewicza w Oleśnicy wraz

z wychowawcami, pracownikami szkoły, rodzicami uczniów oraz zaproszeni przez organizatorów goście.

  1. Wstęp na festyn jest bezpłatny.
  2. Uczestnicy festynu oraz wszystkie osoby znajdujące na terenie imprezy zobowiązani są:

 -zachowywać się w  sposób niezagrażający bezpieczeństwu innych osób obecnych na tej imprezie;

-stosować się do zaleceń organizatora, mających na celu zapewnienie im bezpieczeństwa i porządku;

Należy wykazywać taką kulturę, aby godnie reprezentować szkołę.

 

  1. Zakazuje się:
  2. a) opuszczania terenu festynu bez zgody opiekuna/wychowawcy,
  3. b) wchodzenia za urządzenia dmuchane (od tyłu),
  4. c) wnoszenia niebezpiecznych przedmiotów,
  5. d) niszczenia mienia, stanowiącego własność organizatora, właściciela obiektu oraz  naszych partnerów.

 

  1. 5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za mienie pozostawione na terenie obiektu

w trakcie trwania festynu (zaleca się nie  wnoszenie  na teren festynu komórek i innych wartościowych przedmiotów).

  1. Na terenie obiektu można korzystać  z wyznaczonych pomieszczeń sanitarnych (toalet), wyłącznie zgodnie z ich przeznaczeniem.

-chęć skorzystania z toalety każdorazowo zgłaszamy opiekunowi

-dbamy o porządek w toaletach i na terenie całego obiektu

  1. Śmieci i inne odpady wrzucamy do wystawionych worków lub pojemników na śmieci.
  2. W przypadku zauważenia pożaru lub innego zagrożenia należy natychmiast powiadomić  opiekuna , osoby bezpośrednio zagrożone oraz organizatora i jak najszybciej opuścić miejsce zagrożenia. Do czasu przybycia służb ratowniczych kierownictwo nad akcją obejmują osoby odpowiedzialne za festyn-Organizatorzy.
  3. Punkt pomocy medycznej na wypadek konieczności udzielenia pierwszej pomocy znajduje się:
  • na terenie festynu  i jest wyraźnie oznakowany- sala nauczycieli wf-u na terenie Orlika,
  • w gabinecie pielęgniarki szkolnej,
  • apteczki znajdują się ponadto w sekretariacie szkoły oraz w pokoju nauczycielskim,
  • w razie nieobecności szkolnej pielęgniarki osobami upoważnionymi do udzielania pierwszej pomocy są:

- nauczycielka wychowania fizycznego pani Izabela Zamorska- starsza pielęgniarka- w godzinach 9:00- 12:40

- nauczyciel Grzegorz Bińczak-  ratownik- w godzinach 12:30- 13:00

- zaproszona na uroczystość straż pożarna- w godzinach od 10:00-13:00.

  1. Wizerunek osób przebywających na terenie imprezy może zostać utrwalony,  

a następnie rozpowszechniany dla celów dokumentacyjnych, sprawozdawczych, reklamowych oraz  promocyjnych.

  1. 11. Za szkody materialne spowodowane w czasie festynu odpowiedzialność ponoszą rodzice (prawni opiekunowie) ucznia.
  2. Niniejsze ustalenia będą dostępne w pokoju nauczycielskim oraz w punkcie medycznym na terenie imprezy.
  3. W sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.

 

Ad. 8

W przypadku zauważenia pożaru lub innego zagrożenia należy natychmiast powiadomić  opiekuna , osoby bezpośrednio zagrożone oraz organizatora i jak najszybciej opuścić miejsce zagrożenia. Do czasu przybycia służb ratowniczych kierownictwo nad akcją obejmuje osoba odpowiedzialna za festyn.

Organizator festynu lub koordynator powiadamia Straż Pożarną i do czasu jej przybycia kieruje akcją ratowniczą.

 

Zawiadamiając  Straż Pożarną  tel. 998, należy podać następujące informacje:

- gdzie się pali (dokładny adres, nazwa obiektu, rodzaj pomieszczenia itp.),

- co się pali,

- czy istnieje zagrożenie życia ludzi,

- podać swoje nazwisko i numer telefonu, z którego nadano zgłoszenie.

 

    1. Odłożyć słuchawkę dopiero po otrzymaniu odpowiedzi, że
      1. zostało przyjęte. Odczekać chwilę przy telefonie na ewentualne sprawdzenie. Zachować spokój i nie dopuścić do paniki.

 

 

Ad. 9 

W sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia, doznania kontuzji, uczeń powiadamia osobę dorosłą- np. nauczyciela znajdującego się w pobliżu lub dyrektora szkoły.

 

WEWNĘTRZNY PLAN ALARMOWANIA W PRZYPADKU POWSTANIA POŻARU

LUB INNEGO ZAGROŻENIA

 

Plan uroczystości z okazji Dnia Dziecka w stylu Country 15 czerwca 2023 r.

 

Dzień Dziecka jest dedykowany szkole i oddziałom przedszkolnym!

  • rozpoczęcie - godz. 9:30 – teren szkolnego Orlika
  • 9:30 konkurencje sportowe; (wg harmonogramu pań wuefistek),
  • oddziały klasowe samodzielnie zaopatrują się w: napoje i tacki i sztućce, samodzielnie przygotowują również stoiska np. kawiarenkę, gofry, ciasta, usługi typu warkoczyki, tosty, (pozostawiamy dowolność)-dochód przeznaczony jest na poczet potrzeb klasowych.
  • Rada Rodziców funduje kiełbaski, ketchup, musztardę i pieczywo oraz grill gazowy,
  • organizatorzy zapewniają bezpłatny dostęp do zabaw na nowoczesnych dmuchańcach, byku rodeo, animacje tematyczne, malowanie twarzy, pokaz straży pożarnej, bańki mydlane, koc piknikowy dla każdej klasy, na koniec mecz piłki sitkowej - dzieci-dorośli
  • ogłaszamy konkurs z nagrodami dla klas, oceniamy najciekawiej i najliczniej przebrany zespół klasowy -oczywiście w tematyce dzikiego zachodu,
  • zakończenie zabawy godzina 13:00,
  • rozkład jazdy autobusów pozostaje bez zmian,
  • w razie niepogody atrakcje zostaną przeniesione do hali sportowej.

 

Do opieki nad zespołami klasowani zobowiązani są: wychowawcy, pedagodzy mający lekcję
w danym czasie z przyporządkowanym zespołem klasowym oraz wszyscy obecni podczas uroczystości nauczyciele.

 

Organizator festynu

         

Agnieszka Grondowa      - Dyrektor Szkoły Podstawowej Gminy Oleśnica im. A. Mickiewicza w Oleśnicy

Magdalena Myjkowska – Przewodnicząca Rady Rodziców Szkoły Podstawowej Gminy Oleśnica im. A. Mickiewicza w Oleśnicy