SP Gminy Oleśnica

SZKOŁA PODSTAWOWA GMINY OLEŚNICA WITA SERDECZNIE!

4 października wyruszyliśmy na wycieczkę do Kudowy Zdrój-Czermna i Kłodzka.

Pogoda nawet nam dopisała. Przez całą drogę z Oleśnicy padał deszcz, ale gdy tylko dotarliśmy na miejsce przestało padać. Zwiedzanie Szlaku Ginących Zawodów rozpoczęliśmy od pracowni garncarskiej. Pokaz toczenia naczyń glinianych był niesamowity. Wszyscy z zapartym tchem przyglądaliśmy się tej magicznej sztuce. Następnie udaliśmy się do domu wypieku chleba, gdzie zajadaliśmy się pajdami chleba ze smalcem. Potem przeszliśmy do chatki robótek ręcznych. Mini-zoo okazało się nie lada atrakcją, gdyż można było karmić zwierzęta przygotowanymi przez panią przewodnik warzywami. Ciekawski wielbłąd, który wystawiał głowę przez ogrodzenie, był naszym ulubieńcem.

Kłodzko powitało nas piękną pogodą. Przyjemny spacer po mieście, stolicy regionu, rozpoczęliśmy od zabytkowego Rynku Starego Miasta. Przeszliśmy przez słynny gotycki most na Młynówce (miniaturowa replika Mostu Karola w Pradze) i udaliśmy się na obiad do restauracji w twierdzy.

Wszyscy wróciliśmy bardzo zadowoleni i pełni wrażeń.